our baby

Lilypie First Birthday tickers

Monday, August 31, 2009

0 M.E.R.D.E.K.A!!!

merdeka! merdeka! merdeka!

yeah dh 52 thn merdeka! merdeka di bulan puase....
kat UTM x de wat celebration pown....
(ehh btol ke x de..? ke aku yg x taw )


emm ape pendapat korang after 52 tahun merdeka? or..sekadar jerit merdeka! 7x atau panjat2 pasang bendera...?

dulu...( ceh nak buka story dulu2 cket..)....
mse aku kecik2..(umo dibawah 12 thn) stiap kali merdeka aku akan tercongok la kt dataran merdeka 2....tengok org kawad, tgk keta berhias, tgk org ramai2... mse 2 ayah aku la rajin bawa...pagi2 lagi dah gerak g dataran merdeka...siap pakai cap lg..( perlindungan daari cahaya U.V)...tp sejak dah pindah ke perak...aku tgk dalam tv jek...2 pun klu ak trase nk tgk....ish3....
tp yg bestnye time merdeka dapat cuti umum....hahaha~



selamat menyambut hari kemerdekaan Malaysia!
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Sunday, August 30, 2009

0 untuk kaum Adam.

  1. lelaki bujang kena tanggung dosa sndri apabila sudah baligh, manakal gadis bujang ditanggung oleh bapanye..
  2. lelaki berkhawin kene tanggung dosa sndri,dosa istri, dosa anak perempuan yang belum berkhawin dan dosa anak lelaki yang belum baligh...uiyoooo!
  3. hukum menjelaskan yang anak lelaki kne bertanggungjawab ke atas ibunye, dan sekiranye dia tak melakukan tanggungjawab keatas ibunye..maka dosa baginye... terutama anak lelaki yang paling tua. manakala perempuan tidak..perempuan hanya perlu taat kepasa suaminye..
  4. suami kena bagi nafkah pada isterinye..ini wajib..tp isteri tidaak.walaubagaimanapun, isteri boleh membantu..haram bagi lelaki bertanya pendapatan isteri,lebih2 lagi menggunakannya tanpa izin isteri.
banyaknya yang perlu dianggung oleh lelaki..lebih-labih lagi yang bergelar suami..
oleh itu..sebelum bergelar suami, persiapkanlah diri dengan ilmu secukupnya..
agar kkita diredhai...kaum adam ade kelebihan yang diciptya oleh Allah S.W.T..
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Saturday, August 29, 2009

0 story hari ke-8

holla~~~ hari ke-8 puase...


not much different from other days...
lapar..of course lapar..
but I'm big girl enough..~kuat iman~heheh...
duk je kat bilik meniti mase berlalu~


cter pasal kuat iman nih...
mmg iman aku tercabar la...
di bulan Ramadhan yg mulia ni..tv ak sje je wat hal...
siott btolll!!
aku punye la bengang sampai ketuk2 tv 2...
aku x tau apasal aku wat cam 2...
(mcm la ketuk2 tv 2 bole meng 'OK' kan tv 2 balik...
hampeh btol..!


emm at last aku terfikir...
baik bersabar je byk2...
coz klu tv rosak kite beli je yg baru...kn sng...


byk2 la bersabar wahai umat manusia....
di bulan Ramadhan yang mulai ni...syaitan dah diikat....
tinggal lah manusia untuk beramal ibadat.....
klu kita masih lg terdorong untuk melakukan kejahatan,
maka itu bukan syaitan yang mendorong, tapi hawa nafsu.
(hawa nafsu yang kita sndri masih gagal mengawalnye)...


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...