our baby

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, August 28, 2010

6 Kasut Tumit Tinggi - edisi kasut raya!

suka kasut tumit tinggi
.
.
saje-saje nak letak pictures kasut di entri ini
.
.
halusnyeeee tumit!
.
komfem sekadar perhiasan jek.ngeh3...
.
.

style kann??
.
pakai dengan jeans or legging mesti style abes!
.

wow...pink ke purple ni??
cantik jugak!
.

lagi la style!!!
merah nyahh..i like it!
.
.
cuba kita buang kan segala cover yang menutup kaki dan pacakkan satu tiang di tumit kaki sendiri
.
maka beginilah jadinye..
ngeh3....


entri tak berfaedah.sekian.

*gambar ini sume di cari di gooogle.bukan hak milik sendiri.*
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Thursday, August 19, 2010

4 mana taik hantu??

mana taik hantu??
..
..
soalan tu ayah aku selalu tanya kalau kami adik beradik cakap takut hantu..ngeh3x...
nak jawab pun susah, aku pun tak pernah tengok taik hantu nih...
wangi ke idok...hehe
..
..
ni ada satu cerita hantu nak story mory kan di entri ini..
sapa tahu TANJUNG BELANJA?
sapa-sapa yang nak menuju ke Bota, Perak dari Manong boleh la gunakan jalan ni..
al kisahnya...jalan di kawasan ini sangat la lurus...lepas tu naik turun bukit (35 degree) hehe..
sapa penah lalu dia tau la...
jalan ni masa siang-siang memang tak banyak kereta yang lalu..shayer tak tahu kenapa...
tapi siang best la..bole bawa laju-laju...jalan pon seterettt je...
..
kisahnya bermula begini, satu hari tu..ayah dan mak aku nak pulang ke rumah pada pukul 10 malam..
diorang dari Bota, dan nak menuju ke Kuala Kangsar..maka, mereka menggunakan jalan raya yang seterett itu..
memang tak de sibijik pon kereta..kat belakang tak de,depan tak de mahupon yang berselisih....
masa tu ayah dan mak aku memang la perasan kereta tak ada..tapi buat selamba sudah la kan...
diorg dengan romantiknya layan lagu dan sembang-sembang...
..
sampai di tengah jalan...dari jauh nampak macam ada benda bertenggek atas cable electric...
macam kelawar gi tu...tapi kaler putih...tettt.. apa tu..
tapi mereka masih terus besembang dan buat-buat tak peduli...
sampai je kat tempat benda tu bertenggek...zuupppp...
benda tu terus terbang lintas depan kereta..
besar jugak...macam kelawar..terbang sambil memandang ke dalam kereta...
nak cirita pasal muka dia tak leh plak..sebab tak jelas dan dia terbang laju jugak.
..
tadaa....takot tak??
mak still tak perasan lagi benda tu...(haiii mak..rancak sembang nampak..)
ayah yang dah mula perasan dengan kehadiran makhluk tu pon dengan slow-slow mengintai la ke cermin pandang belakang...kot-kot dia tumpang dalam kereta kan...
Alhamdullilah tak de...berdesupp la ayah pecut....
bila dah lepas keluar simpang dari jalan tu..baru la ayah berani tanya mak..nampak tak benda tadi..
dengan selamba mak cakap "nampak la burung terbang..."
hahaha...sempoi sungguh jawapan itu.
bila ayah cakap hantu baru la mak diam tak keluar suara!
..
masa nak keluar simpang tu...ada sebijik kereta pula masuk nak lalu jalan tu..
agaknya hantu tu tengah tunggu nak melintas balik kot...
..
sebenarnya banyak dah orang yang nampak hantu dikawasan tu..
ada jugak cerita yang hantu tu tumpang kereta..
halamakkk...tak berani la nak lalu situ malam-malam!
..
cuba bayangkan kalau hantu tu terbang dan saje-saje2 menutup cermin hadapan kereta..
komfem hilang kawalan...silap-silap nanti bertambah plak hantu kat kawasan tu.
haha..
..
bulan puasa tak de hantu kan..?

*picture=google*
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Wednesday, August 18, 2010

2 musim laki pukul isteri....

masalah!
masalah!
.
sudah la kes buang bayi sekarang kencang semacam je kan.....
seminggu ni kecoh pulak dalam surat khabar...kes laki panas baran!
abes dibelasah nye isteri dengan anak-anak.
.
.
yang tak boleh blah tu nak duit , 30 hengget je pon....
sanggup dia simbah asid kat isteri ngan anak-anak.
sengsara anak seumur hidup..
Astafirrullahalazim....
.
.
yang satu lagi nih...
sebab apa bangun sahur tiba-tiba nak mengamuk!?
sebelum bangun tu ada Nightmare ke..
sanggup di tetak isteri dan anak-anak...
Astaffirrullahalazim....
.
.
yang tebaru...snaggup pijak perut isteri hamil...
sebabnya...kuat kan volume TV je pon!!!
hadoihhh..hilang kewarasan ke....
.
.
sodeh eden dongar cerita macam ni.
.
sobss...sobss...

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Monday, August 16, 2010

10 kau KIDAL ke CACAT??

Ape kejadahnya KIDAL tu?
tak kan la anda-anda semua tak tahu kan...
orang yang banyak menggunakan tangan KIRI nya untuk melakukan apa-apa kerja.
tu definisinya ok?
aku budak Kidal.
.
.
sebenarnya jadi kidal ni bukan la ada apa-apa perasaan pelik bin ajaib pon...
sama je macam orang yang tak Kidal.
.
orang kata Manusia Kidal ni Bijak...yakahhh??
kuang..kuang..kuang...*aii tak perasan okeyh!*
.
.
Manusia Kidal ni dianggap Kreatif.
Betol la kot...*yang ni aii perasan sikit.. =)*
.
.
tapi yang tak bestnya...
.
nak guna gunting selalu tak lepas...
terpaksa la guna jugak tangan kanan.
mesti la "cantik" kan kalau orang Kidal gunting pakai tangan kanan.
yang lurus pon jadi bengkang bengkok!
.
meja kuliah...
meja ni lah yang aii maksudkan disini ye..
TAK ACI!!!!
betapa tak selesanya orang Kidal seperti aii yang terpaksa menggunakan meja seperti ini!!
.
sedangkan nak pakai brooch pon susah weyh...
contoh kalau pakai brooch Gajah ni..kalau cucuk dekat tudung guna tangan Kiri, alamatnya kaki gajah tu naik atas la.jadi gajah tergolek!

nasib baik la ade brooch yang bentuknye simetri.
so boleh pakai la sebelah mana pon..
.
banyak lagi la benda yang direka khusus untuk Manusia KANAN.
nak buat macam mana kan....Manusia KIRI cuma 5% dari penduduk Bumi ni.
.
adakah wujud diskriminasi oleh orang KANAN terhadap orang KIRI?
lu pikir la sendiri!!

*pictures=sumber google*
*dulu dah post pasal KIDAL jugak...* intersting characteristic of a Left-handed Person.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Monday, August 09, 2010

6 HEADER BARU belog k.a.m.i!!

nak rasmikan HEADER BARU belog ini...










tadaaaa..............
shayer suka Header Baru ini..
nguu nguu nguuu =)
*perasan macam header ni lawa la sgt kannn...*
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Thursday, August 05, 2010

0 Topeng Manusia

korang tau  tak kenapa aku saje-saje gatal letak tajuk entri ni topeng manusia?
kalau korang nak taw,aku memang saje je letak tajuk tu sebab entri kali ni nak cerita-cerita sikit pasal manusia yang pakai topeng!


emm...orang yang pakai topeng ni..adalah sejenis manusia yang suka bermuka-muka.
GERAMMMM!
tapi kannn...kadang-kadang kita sendiri pon bersifat cam tu....
emm...bila orang buat kat kita baru la kita tawu bengang nye...
jadi sama-sama la muhasabah diri..doa agar dijauhkan dari memakai topeng..
sebab tak cantik...


babai
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...