our baby

Lilypie First Birthday tickers

Monday, August 16, 2010

10 kau KIDAL ke CACAT??

Ape kejadahnya KIDAL tu?
tak kan la anda-anda semua tak tahu kan...
orang yang banyak menggunakan tangan KIRI nya untuk melakukan apa-apa kerja.
tu definisinya ok?
aku budak Kidal.
.
.
sebenarnya jadi kidal ni bukan la ada apa-apa perasaan pelik bin ajaib pon...
sama je macam orang yang tak Kidal.
.
orang kata Manusia Kidal ni Bijak...yakahhh??
kuang..kuang..kuang...*aii tak perasan okeyh!*
.
.
Manusia Kidal ni dianggap Kreatif.
Betol la kot...*yang ni aii perasan sikit.. =)*
.
.
tapi yang tak bestnya...
.
nak guna gunting selalu tak lepas...
terpaksa la guna jugak tangan kanan.
mesti la "cantik" kan kalau orang Kidal gunting pakai tangan kanan.
yang lurus pon jadi bengkang bengkok!
.
meja kuliah...
meja ni lah yang aii maksudkan disini ye..
TAK ACI!!!!
betapa tak selesanya orang Kidal seperti aii yang terpaksa menggunakan meja seperti ini!!
.
sedangkan nak pakai brooch pon susah weyh...
contoh kalau pakai brooch Gajah ni..kalau cucuk dekat tudung guna tangan Kiri, alamatnya kaki gajah tu naik atas la.jadi gajah tergolek!

nasib baik la ade brooch yang bentuknye simetri.
so boleh pakai la sebelah mana pon..
.
banyak lagi la benda yang direka khusus untuk Manusia KANAN.
nak buat macam mana kan....Manusia KIRI cuma 5% dari penduduk Bumi ni.
.
adakah wujud diskriminasi oleh orang KANAN terhadap orang KIRI?
lu pikir la sendiri!!

*pictures=sumber google*
*dulu dah post pasal KIDAL jugak...* intersting characteristic of a Left-handed Person.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

10 comments:

cik saba said...

hihihi..same la mcm i..
i pon kidal..mmang susah..
dlu time stdy mmang x suke klau msuk blik kuliah
yg gune meja mcm tu..nk mnulis pon susah..

kretif?..btul jgk la..
i rase i x de la kreatif maner..
tp mmber2 slalu mntak tlong untk decorate kad dierong untk bg kt bf dieorng..hihihi...

cikShomel said...

@cik saba bilik kuliah gne meja cam tu mmg nyusahkan!
Kreatif! sila berbangga.hehe =)

Zairie Husin said...

bijak ker?? hehe

my recent post:
waka waka kini laka laka???

cikShomel said...

@Zairie Husin hehe..pasal bijak tu,no komen..ngeh3..

Kimie Hashim said...

byezue, kimie dah follow kamu..a'ah, org kidal mmg kreatif tau.. :)

cikShomel said...

@Kimie Hashim thanks kimie.dh follow kimie jgk.

RazFiRa said...

saya pun kidak..hehehe. kreatif ke??

cikShomel said...

@RazFiRa ntah la dik non..hehe..

Puanbee2 said...

anak bee 2 org kidal ikut ayahnyer agak susah ibu nak tolong ngajar menulis sbb ibunyer gun atgn kanan anak tgn kiri cer bayangkan..

http://puanbee.com

UniMeOw said...

ceq pon kidal...
sedih,,,wktu kecik memang dihina gler r..sob2..

nk pujuk diri sdri,,ak pk yang ak ni unik dan bbeza dpd org lain,,senang...:D

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...