our baby

Lilypie First Birthday tickers

Friday, October 29, 2010

0 Siti Balqis: misteri ke .......?

Magandang Gabi!
(selamat malam dalam bahasa tagalog [filipina])
hehehe...belajar bahasa plak kan...

aii nak story mory pasal Siti Balqis nih...
(gadis yang sebaya saya..hehe...yang dilaporkan sering disorok oleh Jin)<-- perlu ke nak explain lagi??

sejak kisah-kisahnye dilaporkan kat dalam akhbar..cewahh...AKHBAR GITU...hehe..
memang ramai la yang menyerbu rumah dia kat Kampung Gong Nangka, Apal, Besut, Terengganu tu...
semua bomoh-bomoh mengatakan.. yang ada makhluk lain yang mendampingi Siti Nurhaliza Balqis ni...


but lepas kes dia hilang sampai beberapa hari baru-baru ni...
orang mula rasa pelik...sebab....
dia cakap dia kene bawa lari dengan jin berbulu lebat....
katanya dia dibawa lari ke Gunung Jerai, Kedah..
fulamakkk jauh tu...Kelantan fly to Kedah....
image: the-medium-is-not-enough.com
tapi tiba-tiba dia dijumpai kat Jelebu,N9..
kat rumah kawan dia...menurut sumber Siti Balqis naik bus ke Seremban, then naik beca teksi.
haisshh...pandai plak ek berjalan...


masa dekat rumah kawan dia tu dia dikatakn merepek-repek cakap...
maknye dah meninggal la...duk banglo la...ade bibik la...
apa kes ni...


tapi Alhamdullilah..dia dijumpai selamat...
now ada pihak suruh dia jumpa pakar psychiatry (pakar sakit puan jiwa).
haa..macam mana tu....


sama-sama lah kita tunggu apa kesudahan kisah Siti Balqis ni..
kalau betul kena gangguan Jin,mudah-mudahan cepat la sembuh...
tapi kalu sebaliknya..walwahuallam...


babai!




Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Wednesday, October 27, 2010

0 Paul The Octopus dah Mati!

salam blogger!
wahai korang....Paul The Octopus or Paul si Sotong tu dah MATI...
sape la nak meramal games bola lepas ni....?
nampaknya dendam orang yang tak suka pada Paul ni dah terbalas dengan kematian si Paul.
tapi..kenapa dia mati..? { i don't know, okeh}

nampaknya Paul dah jadi Paul goreng tepung.
berapa ringgit la sepinggan kan..
sobs..sobs..sobs..
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tuesday, October 26, 2010

0 Silalah Harigai Wanita Sebab......

islamicwp.com

Alkisah, Tuhan memerlukan waktu yang cukup untuk menciptakan wanita. Padahal bisa saja Allah mengatakan “Kun, Fayakun”. Jadilah, maka jadi. Tetapi Allah Maha bijaksana, memberikan pelajaran dan pengajaran kepada manusia bahwa apapun yang hendak dibuat harus tersedia waktu yang cukup dan perlu proses.

Malaikat menghadap Allah dan bertanya: “Ya Allah, mengapa memerlukan waktu untuk menciptakan makhluk yang bernama wanita ini?”

Allah menjawab: “Apakah kamu memperhatikan seluruh keistimewaan dan seluruh sifat yang ada pada ciptaan-Ku ini? Ciptaan ini harus memiliki 200 organ yang selalu bergerak agar bisa menjalankan semua tugasnya. Ciptaan ini kelak harus mampu membuat enak segala macam makanan yang dihidangankan. Dia harus kuat mengandung anak dan sanggup melahirkan berkali-kali. Dia harus memberikan cinta yang bisa menyembuhkan sakit. Dia harus bisa melakukan segala sesuatu dengan kedua tangannya".

Malaikat terkejut dan berkata: “Hanya dengan dua tangan? Ini adalah hal yang mustahil!”

Allah terus melanjutkan ciptaan-Nya. Lalu kepada Malaikat , Allah berfirman:“Tunggulah sampai esok, Aku akan menyelesaikan semuanya. Tunggulah sebentar! Ciptaan ini akan segera selesai, Dia ini akan selalu dekat dengan Aku. Dia bisa menyembuhkan dirinya saat jatuh sakit. Dia bisa bekerja sepanjang hari dan malam.”

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tuesday, October 19, 2010

0 oh SLAM DUNK!

salam korang semua!
korang ingat tak or penah tengok tak kartun SLAM DUNK...??
siape suka tengok jugak???
ahaha..
iye....gambar diatas.....
dulu aku suka gila la tengok citer kartun nih..
as i remember la kan...masa form 2..dalam tahun 2002..(ye ke??)
haha..gila la kan bangun pagi ready nak tengok citer ni..
excited okeyh..
karekter yang yang aku jatuh cinta sekali ialah....
Rukawa Kaede!!
hensem okeyh..(ade ke katun hensem?...ade kannn?)
Sakura Hanamichi si rambut merah pun ok..he is funny!
tapi lepas dia potong rambut wat fesyen lain dah tak berapa hensem..aisehh...
Akagi pun best...serius-serius lawak gi tu...
awek dalam cerita tu nama ape ek...ahh lupa-lupa!!
tapi...aku tak tengok la citer tu sampai final episode..
ntah sebab ape..aku pon tak taw!!!
poster aku pun dah hilang..huaaaaa...

frust!

sekian.

maaf story tak berfaedah.
hahaha
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 hati yang kau sakiti


Jangan pernah katakan bahwa
Cintamu hanyalah untukku
Karna kini kau telah membaginya

Maafkan jika memang kini harus kutinggalkan dirimu
Karna hatiku slalu kau lukai
Tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
Ku hanya bisa mengatakan apa yang kurasa

Ku menangis… membayangkan
Betapa kejamnya dirimu atas diriku
Kau duakan cinta ini
Kau pergi bersamanya

Ku menangis… melepaskan
Kepergian dirimu dari sisi hidupku
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yang telah disakiti

Ku menangis…
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yang telah….
Kau sakiti…

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Friday, October 15, 2010

0 Akibat Mulut: Anak yang dilahirkan menyerupai Monyet.

Seorang ayah telah mengutuk (mungkin secara tak sengaja...) dengan mengatakan anak yang dikandung  isterinya "macam Monyet"..
sebab isterinya selalu sangat nak makan buah-buahan masa mengandung.
Kes mengidam la nih....
bila anaknya dilahirkan....
anaknya tu dah menyerupai Monyet a.k.a kera...
kesian...
Allah Maha Berkuasa.
mulut yang dia beri pada kita ni bukan boleh suka-suka je cakap apa saje...
fikir dulu apa yang nak dikata tu...
takut jadi macam kisah ni....

sila la tengok video kat bawah ni....
kisah terjadi di Indonesia.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Thursday, October 14, 2010

4 Burger Mc Donalds Tak Terurai Lepas 18 Hari Dibiar atas Meja

minggu lepas baca paper...Metro kot..
ada artikel kecik bahagian luar negara..
menarik perhatian bila dia tulis tajuk BURGER MC DONALDS TAK TERURAI

sorang mamat ni die beli burger Happy Meals..

then letak atas meja rumah dia..
setiap hari dia snap gambar burger tu...
dan selepas 18 hari..keadaan burger tu masih sebijik macam keadaan asal.

wahh...tahan lasak ye!!

burger tu tak terurai sebab kandungan pengawet yang tinggi.
tapi bila masuk perut kena enzim-enzim baru terurai
tapi kalau pengawet tinggi..bahaya la untuk kesihatan.

Insaf...tak nak makan burger Mc D selalu.
Burger Ramli leh kot??
sodapp jugak..i loike!

sumber lagi : http://vigilantcitizen.com/
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Friday, October 01, 2010

2 aku berkawan dengan PENIPU!!

huaaaaaaaaaaa...
aku nak menagis kenangkan nasib diriku ini!!

geram!
bengang!
tak suka okeyh!!

kenapalah aku selalu je jumpa orang yang ntah pape...
penipu no +1.
sudah la nak tipu, tp agak-agak la jugak.
tipu tu jangan la sampai kantoi.

defendmusic.com


WTF btol!








boleh tak kalau aku pun berazam "AKU NAK MENIPU JUGAK MACAM DIORANG!!!"
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...