our baby

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, November 06, 2010

0 Eeee..badan kau berBAU!!

hoiii
.
badan kau berbau la!! 
(sebenarnye tu cakap dalam hati..)
takkan la aku nak jerit kat telinga kau kan....aku tak la sengal macam tu okeyh.
blogs.mirror.co.uk
kenapa badan berbau?
sebab-sebabnya..

1. pemakanan yang tak seimbang...segala rempah ratus juga adalah penyubang masalah bau badan.
2. tak jaga kebersihan badan.
3. peluh yang memepunyai lemak berlebihan! 
4. peluh kat ketiak la paling teruk beb..sebab kat situ ade kelenjar peluh yang keluarkan peluh yang pekat melekat. lebih pekat dari biasa! sooo..pakai la deodorant!

~ kalau awaks-awaks tak nak pakai deodorant...amalkan tonyoh limau kasturi or limau purut.tonyoh (bahasa lainnye..gosok..) kat ketiak tu...lama-lama bau tu hilang..ketiak pun boleh putih!
~ silalah mandi...mandi banyak-banyak kali!
~ lepas mandi tukar la baju der...kalau pakai baju busuk tak de guna!
pollsb.com
p/s: kalau ketiak tu bulu lebat sangat..eee sila la rapikan...pfftt~
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...