Day left..

Lilypie Maternity tickers

Saturday, December 11, 2010

21 [ Edisi WANITA ] Jom Ukur Saiz Bra Anda!

Ini pasal perempuan sahaja..kalau lelaki nak baca suka hati korang la..(rajin la plak korang nak baca..haha..)
Sebelum ni mesti ada yang blur-blur masa nak beli bra kan...jenuh pikir nak beli cup A ke..B,C ke...cupcakes ke kan...haishh..dah la bra tak boleh try...hehe..
so meh la baca kisah dibawah....

Perkara yang perlu dibuat sebelum mengukur saiz bra korang adalah..

  • luruskan badan dan letak tangan disisi (suruh kawan tolong ukur!)
  • Guna pita pengukur yang lembut dan leper
  • Masa ukur, guna bra yang sesuai tanpa span atau besi. (jangan lak tak pakai bra, karang kawan korang malu-malu plak! wakaka)

gambar ni bukan gambar lucah
Langkah 1: Ukur Saiz Jalur

  • ukur ketat-ketat
  • Tambah 5 inci pada ukuran terakhir
  • Bundarkan jumlahnya pada nombor genap berikutnya
Langkah 2: Ukur Saiz Mangkuk

  • Ukur dengan longgar sekitar dada melalui puting
  • Bundarkan jumlahnya pada nombor penuh berikutnya
Langkah 3: Kira Saiz Mangkuk

  • Ia merujuk pada perbezaan antara saiz jalur dan saiz mangkuk


Contohnye disini ye saudari sekalian:
Saiz jalur korang 30 inci.
Saiz mangkuk korang pulak 33 1/2 inci.
Jadi....Ikot langkah 1..
Tambah 5 inci pada saiz jalur..30+5=35, lepas tu bundarkan pada nombor genap seterusnya, jadi 35-->36
Bundarkan saiz mangkuk pada nombor berikutnya, 33 1/2 inci --> 34inci

Jadi hasil yang korang kira ialah :
Saiz jalur - Saiz mangkuk
36 inci - 34 inci = 2 inci

Jadi mana satu mangkuk korang?

  • 1 inci = mangkuk korang saiz A
  • 2 inci = mangkuk korang saiz B
  • 3 inci = mangkuk korang saiz C
  • 4 inci = magkuk korang saiz D
[info: buku Tentang Gadis from Kotex]
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

21 comments:

mie said...

gud info!!!
hahahaaaaaaa

cikShomel said...

@mie eh eh...suka plak dia..

kay yea said...

tQ2~
hukhuk~ :p

cikShomel said...

@kay yea u r welcome!

KiN said...

owh!baru kin taw

cikShomel said...

@KiN dah taw ape lg..praktikkan le..hehe

eik`S noName said...

owh...lepas nie leh la kasi ke awek lak hadiah bra...da tau sais die...hehe

cikShomel said...

@eik`S noName woihh tolong ukur kan ke?!! haha

ezadiaries.blogspot.com said...

nice info...u dlm kategori mane??hahaha

nur baizura said...

@ezadiaries.blogspot.com hellowww perlu ke mention i ketegori mane disini. never ever! hahaha

ezadiaries.blogspot.com said...

just asking..hahaa bru tau ni..slame ni ukur ngan tgn je...tu jarak jauh...hahaa

nur baizura said...

@ezadiaries.blogspot.com hoii selebet la bdk ni... :q:

ZulkifliMN said...

alamak macam mana boleh terbaca ni.. kan dah tau da..

nur baizura said...

@ZulkifliMN hahaha..takpe..pengetahuan am.:e:

n3scaf3_ais said...

saya punye mangkuk tingkat...muehehehe..ops..nape aku komen kt sni...hhehe

nur baizura said...

@n3scaf3_ais terbukti la kini..semakin lebih ramai lelaki berminat ngn tajuk ni..grr~ :j:

Pemerhati Dunia said...

Diorang ni semua bagi komen pelik2. :l:

selama ini saya agak2 je. malas nak ukur-ukur.
tapi berguna juga, terima kasih bagi info ye.

yang dak lelaki pi jauh...

ewanrani said...

info terbaik nie..kalo lelaki mcmane plak ek???

entries terhangat>>>Bangunan Tenaga Solar Terbesar Didunia

★ NuNa ★ said...

awakkk :) thankss taw :)

nur baizura said...

@? NuNa ? u r welcome dear :)

PiRaTe BaY!! said...

hahaha...sains ni....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...