our baby

Lilypie First Birthday tickers

Friday, January 07, 2011

7 Perlu ke meMOTIVASI diri sendiri?

ohhh ye..cakap pasal tajuk kat atas...PERLU KE meMOTIVASI DIRI SENDIRI?
ye ye ye memang perlu....
kalau kita ni asyik mengeluh je pon apa la gunanya...
lagi satu..kalau asyik nak story masalah yang sama kat orang..taik telinga orang tu pon boleh cair.
jadi jalan terbaik adalah simpan masalah tu selepas kita puas story mory pada "seseorang"..(ye ke?)
.
.
kita sebagai manusia selalu memandang masalah yang datang seperti kanak-kanak yang memandang disebalik sulaman...BERSERABUT DAN BURUK.
Tapi cuba kita renungkan bahagian depan sulaman..ianya indah.
.
macam tu la jugak bila kita ditimpa masalah...jangan la salahkan masalah itu atau lebih buruk salahkan Allah.
sebab kita memang 0% tak tahu apa yang Allah rencanakan untuk kita.
.
Apa kata kita berdoa je.
"Ya Allah, kau berikanlah pahala disebalik musibah ini.Berilah yang terbaik untuk aku"
.

motivasikan diri dengan banyak mengingat Tuhan...sebab masalah tu diturunkan supaya kita lebih mendekatkan diri pada-Nya. Ehh tak kan la Allah nak menganiaya hamba-Nya..No..No..No.tidak sama sekali!
.
ohh entri ni berkaitan semangat, sempena hari Jumaat!

[ohh mesti  ada yang cakap "lu cakap senang la..gua yang menanggung.." ohh maaf ya...entri ini untuk memotivasi diri saya juge]
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

7 comments:

Ayuni said...

btul2....

cikShomel said...

@Ayuniupin ipin cakap 3x..BETUL BETUL BETUL! keh3

nazihahisa said...

motivasi diri sndri mendorong kita utk muhasabah diri.. memperbaiki diri. bagus2.. :)

cikShomel said...

@nazihahisayes!sokong.

mie said...

jarang bermotivasi...
lebih ke arah muhasabah diri..

Ati Masrif said...

salam kenal Nor,

kita ni berjiran tau..

FKW U..138

cikShomel said...

@Ati Masrifokeyh TQ kak Ati.=)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...