our baby

Lilypie First Birthday tickers

Friday, January 27, 2012

5 Susahnya nak cari kerja zaman sekarang ni....

Selamat siang..
al-kisahnye...
dulu...bangun je pagi mesti bangun dengan harapan "ohhh mintak-mintak hari ni ade company yang call aku untuk interview..."
sekarang..bangun je pagi mesti fikir...bila la nk petang ni...malasnye nak pegi kerja...
.
.
iye..iye....aku manusia yang jahil...sepatutnya aku rasa bersyukur ada jugak kerja untuk cari rezeki...
orang lain ada yang tak de kerja....
at least aku ada kerja..ada gaji tetap, bulan-bulan confirm masuk...
.
kalau nak ikotkan lama jugak aku menggangur...ada la dalam 6 interview yang aku pernah pegi sepanjang mengangur dulu..ada dekat KL, Penang, ngan Perak..
niat kat hati memang nak kerja kat Perak sahaja...
Alhamdullilah...interview ke 5 & 6 dapat offer kerja...dua-dua kat Perak..
Tp...aku pilih yang ke-5 sebab tak tahu plak yang ke-6 tu pon nak dapat..dia offer lewat 3 hari...zzzz
.
dan...sekarang dan hampir setahun aku kerja kat situ..Alahamdullilah...
kerja memang la lahanat teruk gila....
ada la 8 kilo lemak aku sumbangkan kat company aku...sampai cenggini kurus dah aku sekarang.
ade la dalam 100 kali dah kata nak berhenti kerja...tapi aku tetap tak berhenti lagi...
.
tapi sekarang aku dah sibuk cari kerja baru...
kalau boleh nak area-area utara..sebab...sajeeee! hahaha
.
dah banyak apply kat JobStreet..hmmm harap-harap ada yang melekat la nanti..
cewah...melekat tu...cam ibu-ibu yang tunggu kot-kot ada beby..
sengal aku.
.
hadoihhh...tak baik mengeluh...sabar je la....
dulu masa menganggur hari-hari doa mintak Allah bagi peluang yang terbaik, lepas dah dapat kerja, kerja la baik-baik..Tu peluang yang Allah bagi...
Tp sekarang aku memerlukan pekerjaan baru...sebab...tetttt! hahaha

I'm a JOB SEEKER!
daaa~~







Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

5 comments:

cik kedondong said...

memang susah pun..kalau takk pilih kerja kang tak suka kena berenti pulak..haihhh

nur baizura said...

@cik kedondong huhu...nak cari kerja yang sebati dgn jiwa, susah kan...

miezan79 said...

Ada 1 peluang kerja yg bermodalkan hanya rm50 - rm300. Kerja hanya duduk d rumah atau kt mana2 shj aslkan ada internet. Kerja hanya klik iklan, 1 klik duit terus msk dlm akaun..utk tahu lebih lanjut. Sila layari laman web ini. www.clickads4profit.com, dan boleh call sy...mie 0139217937

::..Kay Ferra..:: said...

Memang susah dah nak cari keje. Tapi xpe la..rezeki ade kat mane-mane. Kekadang lepak2 kat kedai mamak pon ade tetibe bebudak mane tah offer keje. Chewahh!

Izal Rahman said...

hehehe di nikmati aja

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...